Sunday, March 31, 2013

Salam Perkenalan...

Ruang ini saya cipta sebagai satu ruang saya berkongsi resepi, petua-petua dan informasi masakan...juga sebagai khazanah untuk tatapan dan panduan anak-anak tersayang serta kepada sesiapa jua di masa akan datang...semoga usaha yang kecil ini dapat dimanfaatkan dan menjadi sedikit jariah dari saya ....

Saya ingin share latar belakang saya, saya berasal dari daerah Muar, Johor..Muar yang terkenal dengan masakan Asam Pedas dan Mee Bandung..juga hasil perikanannya yang segar dan sedap..

Nak kata saya ni pandai sangat memasak itu tak lah...tetapi minat dan demi suami serta anak-anak saya berusaha sehingga saya mampu memasak hidangan untuk keluarga sekarang ini...dan pengalaman ini lah yang ingin saya kongsikan...

Saya ingin menggalakkan bahawa masaklah untuk suami dan anak-anak anda...mereka akan mengenangnya sehingga bila-bila sebagai memori yang indah bersama kita suatu hari nanti..

Yang paling penting makanan menjadi darah daging dan ianya membentuk hati kita..semoga makanan yang kita makan akan memberikan kita tenaga, khasiat dan barakah dalam hidup kita...Insyallah

No comments:

Post a Comment